Toch nog een update :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Toch nog een update :) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Toch nog een update :)

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

(ik heb dit verhaal een week geleden getypt en ga het nu uploaden, maar voeg dus ff wat updates toe tussendoor)

Wat is er de afgelopen tijd allemaal gebeurd in Curaçao?

Best wel wat kan ik jullie vertellen, het wordt een bewogen stukje wat ik nu ga schrijven, dus hou je vast zodat je niet van je stoel valt en neem er even de tijd voor… Ik begrijp dat jullie nu op het puntje van je stoel zitten om te lezen wat er dan wel niet allemaal gebeurd is sinds ik had geschreven dat ik waarschijnlijk geen stukje meer ging schrijven op mijn blog. Het is vast een aangename verassing dat ik jullie toch weer even een update schrijf. Ik zal niet langer er omheen lullen, hier dan de laatste nieuwtjes:

Ik ben de MVP (of in ieder geval de onverwacht goede slagman) van de Avila Braves, het softbal team van Avila Hotel. Ze hebben hier namelijk meerdere bedrijfstoernooien op het gebied van softbal, waarvan wij er aan 2 deelnemen. Het eerste toernooi is in volle gang en we zijn goed bezig, van de drie wedstrijden in de voorrondes hebben we er 3 gewonnen, 100% score zeg maar, waarvan 1 een knock out was. Als je namelijk na 3 innings 15 punten voor staat is de wedstrijd afgelopen, wij stonden 19-1 voor, dus afgelopen uit, subliem. De andere wedstrijden met iets minder overtuiging gewonnen, maar toch erg goed gegaan. Nu zijn we door naar de volgende ronde en gaan we het opnemen tegen wat sterkere tegenstanders, waarover misschien later nog wat meer nieuws. Ik heb ook nog ergens foto’s, die zal ik proberen te uploaden bij dit bericht…

Update: Inmidels is het toernooi afgelopen en……….. We zijn kampioen geworden!!!! Met een overtuigende 16-8 hebben we in de finale hetzelfde team van de 19-1 verslagen. Zij waren blijkbaar in andere wedstrijden wat beter als tegen ons, dus ze hadden ook de finale bereikt. Voor ons natuurlijk peanuts en nu zijn we de trotse bezitters van een grote beker!

Verder ben ik op mijn werk nog altijd lekker bezig met biertjes tellen, kosten onder controle houden en zelfs (hopelijk) investeren. Ik heb namelijk een aanvraag voor een grote investering gedaan in een beverage control system. Dit is een systeem waarmee je sterke drank kan controleren en waarmee het onmogelijk wordt om teveel te schenken, gratis weg te geven enzovoorts. Er is nogal wat geld mee gemoeid, maar dat verdient zich vrij snel terug. Ik ben benieuwd of en wanneer het eventueel door gaat, maar het is in ieder geval erg leuk om zo’n investeringsplan te schrijven. Het houd je ook van de straat ;) Verder ben ik inmiddels de enige cost controller bij Avila, mijn voorganger, Jorg, is inmiddels gestopt, met het aflopen van zijn contract en hij gaat nu een nieuwe uitdaging zoeken.

Update: Nu inmiddels de eerste twee weken zonder Jorg en het is toch wel erg druk. Omdat ik nu twee dagen op de werkvloer bezig ben om de verantwoordelijkheden van de storekeeper uit te voeren ben ik niet zo vaak meer op kantoor, waardoor er ook weer een stukje werk blijft liggen. Ik moet hier nog even mijn draai in zien te vinden.

Maar het leukste nieuws heb ik toch wel voor het laatst bewaard… Zoals sommigen onder jullie waarschijnlijk wel weten heb ik sinds een tijdje een vriendinnetje, zeg maar sinds eind januari eigenlijk. Ze heet Annet en werkt ook bij mij in het hotel (wat volgens mij eigenlijk weer niet toegestaan is, maar wat niet weet wat niet deert, maar geen verwijzingen op hyves/facebook/enz aub), alwaar zij Front Office Manager is sinds 1 januari (we waren er snel bij :P). We hebben het heel leuk samen en nu zij op 1 april een nieuw appartement heeft ben ik bij haar ingetrokken om te gaan “proefsamenwonen”. In die tijd zijn ook haar ouders langs geweest en hebben we dus meteen het “wat doet je vader”-verhaal af kunnen wikkelen haha. Maar dat was erg gezellig, ze heeft nog leuke ouders ook! In eerste instantie heb ik gezegd dat we het maar eens een paar maandjes aan moesten kijken en dat ik dan misschien eventueel wel bij haar in zou trekken en mijn eigen huur zou opzeggen. Niets is echter minder waar, want inmiddels heb ik al mijn spulletjes verhuisd en is mijn kamer inmiddels al betrokken door een nieuwe bewoner (geen kakkerlakken dit keer, die waren tijdens mijn afwezigheid namelijk uit het doucheputje gekropen en hadden intrek genomen in mijn kamer) en woon ik dus officieel samen! Wie had dat gedacht! En zo snel! Het kan raar lopen in het leven, maar het kan ook heel leuk lopen en dat doet het nu.

Een van de voordelen die het samenwonen heeft is dat er nu een extra kamer is waar een tweepersoons matras in gelegd kan worden voor bezoekers. Dit houdt in dat vakantiegangers dus niet meer op zoek hoeven naar een hotel of iets van die strekking, maar gewoon kunnen komen logeren. Mits ze een bed willen/durven delen natuurlijk en voor het gebruik van water en boodschappen betalen. De ouders van Annet hebben het al uitgeprobeerd en waren uitermate tevreden over de faciliteiten van het eenvoudige doch sobere verblijf. Mocht u gebruik willen maken van deze aanbieding, dan willen wij u wel vragen dit ruime tijd van tevoren te melden, in verband met het voorkomen van dubbele boekingen.

Deze week is het Koninginnedag en naar ik heb begrepen is dat best een hele happening hier, dus dat wordt weer een zware dag en helaas is het de dag erna de eerste van de maand, wat voor de oplettende lezer inhoudt dat er weer geteld moet worden! Dus na de nacht ervoor weer opstaan om een uur of 6… Als dat maar goed komt!

Update: Koninginnenach was leuk, bij Mambo geweest alwaar een Royal Classics party aan de gang was. Dus lekker dansen op nummers van weleer, daar hou ik wel van… Koninginnedag was echt leuk, heel de dag op de markt gelopen en links en rechts wat biertentjes aangedaan, niks mis mee dus. Gelukkig ’s avonds niks meer gedaan, want de volgende dag weer vroeg op, maar de tellingen verliepen voorspoedig en nu is het weer rustig.

Dat was het weer even, ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden verder via mail enzovoorts.
Ayó!

  • 08 Mei 2009 - 17:58

    Joeri:

    Goed om te horen dat het lekker gaat! blijf deze verhaaltje schrijven op deze manier blijf we nog een beetje op de hoogte van thomas in de zon. ciao mol

  • 08 Mei 2009 - 18:12

    Nelis:

    Kleine Tommie wordt volwassen, snif, even een traantje wegpinken hoor ;-)
    Mooi verhaal, mooie dingen beleefd, geniet van alles!

  • 08 Mei 2009 - 18:16

    Fam. Boers (Jerina) :

    Hoi Thomas,

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat met je!
    Met ons gaat het ook prima, in Noverber komt er zelfs een klein Boersje bij.

    Groetjes Jerina

  • 08 Mei 2009 - 21:34

    Denman:

    Timmy guy wat een mooie verhalen! Over die kampioensverhalen kan ik meevertellen, want wij gaan ons as zondag zegevieren met deze eer als campione zijne! Als we bijdeweg winnen.. Maar staat natuurlijk in de planning. Gozer hoop snel weer van je te horen en dikke zoen Den

  • 09 Mei 2009 - 09:33

    Broer & Schoonzus:

    Maaruhhhh, als jullie al sinds januari vriendje/vriendinnetje zijn waarom heb jij annet dan als zijnde "een collega" aan ons voorgesteld?

    ;)

    Leuk stukske weer hoor, geniet ervan daar!

  • 09 Mei 2009 - 10:18

    Suza:

    Tho!!! Wat een verrassing dat je ons toch nog verblijd met een up date! Moet je er gewoon in houden! Ik moest afgelopen Koninginnedag nog even aan onze briljante avond op de Nederlandse ambassade in Beijing denken. Was stiekem toch best (heel erg) gezellig tussen al die ballen, haha. Maar goed, waar blijven die foto's nou die je ons beloofd had? Je moet je nieuwe 'hotel' natuurlijk wel een beetje promoten, anders blijven de (dubbele) boekingen uit!! Wachtend op de volgende update verblijf ik... Xje Suza

  • 09 Mei 2009 - 12:28

    Balhart:

    Mooi verhaal weer Blom, en wat een nieuws!!! Ben blij voor je man! Maar ik wil toch echt wel even een foto zien!
    Wanneer ga we Skypen??

    Spreek je snel weer man!

    Grt. Ballie

  • 10 Mei 2009 - 09:20

    Martine:

    Tommie!

    Vrouwenverlsinder dat je bent! haha wel heel erg leuk hoor. Super dat je weer een stukje hebt geschreven, maakt mijn hele zondag weer goed!
    Geniet van je tijd met je vriendinnetje, je werk en het zonnetje!

    kus kus

  • 11 Mei 2009 - 08:44

    Mark:

    Kijk eens aan, die thomas samenwonen!

    Spreek je snel wel weer, ciao!

  • 11 Mei 2009 - 09:56

    Ronno :

    He Thomas
    Ik had het al gehoord van Bram (heineken pr man) die zat ineens bij mij op het terras en na wat gebabbeld te hebben kwam ik erachter. Wel beetje flauw hoor dat ik het zo moest horen, je had toch ook ff kennen bellen. Misschien ook ff een foto ofzo wil wel weten met wie en wat "onze" thomas het doet.

    Groeten Ronno en Maris

  • 14 Mei 2009 - 08:51

    Luuk:

    Yoo Tho! What's up!?

    Chille update, ook gaaf dat je een vriendinnetje hebt en dat het serieus is. Je draai daar dus prima gevonden!

    Hier was het weer koninginnedag borrel op de ambassade, was wel leuk maar niet zo leuk als vorig jaar haha!

    Ciao,
    Luuk

  • 25 Mei 2009 - 12:58

    Baal:

    Blom! Meeen je niet, een update! Ik zeg dan gewoon: lekker beziggg! Sorry, ik was je site een klein(tje) beetje uit het oog verloren, maar geloof niet dat ik veel heb gemist. Gave avonturen allemaal, klinkt top.
    Waar blijven die foto's??? Wij zijn natuurlijk benieuwd!!
    Geniet!!
    XX Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 33176

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: