Nog eentje dan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Nog eentje dan... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Nog eentje dan...

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve computerkijkbuiskinderen,

Hierbij weer een update vanaf het altijd zonnige Curaçao, want dat werd wel weer eens tijd dacht ik zo. Ik kan het stiekem gewoon niet laten om mijn waarbenjij.nu te laten zwijgen… Het zal niet zo’n lange zijn, aangezien het hier gewoon zijn gangetje gaat, maar wel een belangrijke in termen van beeldvorming, want er komen eindelijk weer foto’s!

Sinds mijn laatste openbaring over Annet en het samenwonen zijn we inmiddels alweer verhuisd. Nu alweer!? Hoor ik u denken… Ja, nu alweer. Onze grote vriend de huisbaas liep de kantjes er namelijk nogal vanaf, zo hadden we na anderhalve maand nog steeds geen wasmachine, geen vriezer, geen internet en geen hele porch meer. Met name dat laatste was een regelrechte aanfluiting, namelijk het bouwen van een extra kamer op wat onze grote porch was. Na afloop was het ons kleine porchje geworden :’(. We deelden nu ook het huis met 3 personen in plaats van met 1 zoals ons beloofd was, waardoor het geheel wel weer heel erg het studentenhuis idee kreeg, iets waar Annet toch al wel heel erg overheen gegroeid was en ik merkte dat ik dat toch ook eigenlijk wel een beetje gezien had.

Zo kwam het dat we op zoek gingen naar een nieuw appartement en dat ging ineens in een enorme stroomversnelling waarbij we op zaterdag ochtend bij een appartementje zouden gaan kijken en zaterdagavond de aanbetaling hadden gedaan voor het nieuwe appartement. Overigens was dat niet het appartement waar we gingen kijken, want onderweg belden we waar het precies was en toen kregen we te horen dat het al verhuurd was. Toen naar een internetcafé gegaan alwaar we op de viavia (zoiets als de particulier vroeger) website keken en daar stond een leuk appartementje op. Kijken, helemaal verliefd worden, toch nog even bedenktijd vragen, 3 uur later bellen om te zeggen dat we het deden en te horen krijgen dat twee andere mensen op het punt stonden om het ook te doen. Maar wij waren eerst en zodoende zijn we inmiddels verhuisd naar Anasaweg 6-4, alwaar we een 1 slaapkamer appartement hebben, met een woonkeuken waar een slaapbank in staat (dus u kunt nog steeds bed en breakfast boeken, echter wel tegen 25 gulden per persoon per nacht, regels van de vehuurder) en geen porch, maar een eigen stuk tuin. Oh ja, had ik al gemeld dat er een zwembad bij zit? Stukje bij beetje komen we dichter in de buurt bij ons eigen droomhuis aan het Spaanse water met een enorm motorjacht aan de aanlegsteiger…

Maar voorlopig zitten we hier helemaal goed, het is nog steeds in dezelfde buurt als mijn vorige twee adressen, waardoor ik dus dicht bij werk, supermarkt, strand en snèk zit. Alleen mijn auto was het er in het begin niet mee eens dat we weer verhuisd waren, na de verhuisdag stopte hij ermee. Na veel navragen bij alle zelfbenoemde amateurmonteurs bleek het waarschijnlijk de bougies te zijn. Toen heb ik met hulp van Stefan (die inmiddels zelf-aangeleerd prof-monteur is geworden) de bougies vervangen (niet dat je daar prof voor moet zijn, maar ik had het in mijn eentje niet geregeld haha), maar dat bleek het helaas ook niet te zijn. Toen heeft Annet hem naar de garage gebracht (op haar vrije dag, alsof ze niks beters te doen had, LIEF!), alwaar ze uitvonden dat het de coil was (geen idee, maar dat is de spoel die de stroom opwerkt die door de kabeltjes naar de bougies gaan geloof ik), we zaten dus toch in de buurt met de bougies. Na het vervangen van de coil rijdt mijn auto nu weer als een zonnetje (afkloppen) en ben ik weer helemaal gesetteld en wel en blij enzo.

Nu heb ik ook eindelijk weer internet, waardoor ik jullie kan verblijden met foto’s. Waaronder de langverwachte uiterst gewilde foto van Annet (en mij), foto’s van het huis, de tuin en het zwembad en het softballen.

Tot de volgende keer maar weer!

Kusje

  • 10 Juni 2009 - 04:27

    Rens:

    Het meeste wist ik (gelukkig) al. Van die koolborstels (coil) niet. Als die versleten zijn, dan laadt je accu niet op en dan gaat er in de meeste auto's een lampje op het dashbord branden. Misschien is dat lampje ook kapot....

  • 10 Juni 2009 - 06:00

    Baal:

    Sterk werk Blom.
    Leuk verhaal, fantastische foto's. Gefeliciteerd met jullie nieuwe kasteeltje.

    XX SUUS

  • 10 Juni 2009 - 06:36

    Beurde:

    Zoooo Blom,

    dat ziet er best wel OK uit. Jij regelt dat wel weer. Zwembad prive? zou wel chill zijn. Blij eindelijk eens een volledige foto van jou en je smaatje gezien te hebben. Weten we ook eindelijk waar we het over hebben! Werkse en ik laat je weten welke week ik op de koffie kom:) nu al zin in...

    kusjedoei

  • 10 Juni 2009 - 07:14

    Maunie:

    Toompje!!! Wat een feest! Dat jij dat vrijgezellenbestaan ooit nog eens de rug toe zou keren! Alle foto's dragen mijn goedkeuring weg! Hopelijk blijf je nog een tijdje, dan kun je SM volgend jaar nog verwachten! Liefs

  • 10 Juni 2009 - 07:26

    Juul:

    Wauw! ;)

  • 10 Juni 2009 - 07:34

    Martine:

    Tommie!

    Heerlijk zonnig verhaaltje weer, kon ik wel gebruiken in de Rotterdamse regen! Superleuk ook dat je er weer wat nieuwe fotootjes op hebt geknald. Ziet er helemaal leuk en lief uit jullie met zijn tweetjes! Geniet van jullie paleisje!
    kus kus

  • 10 Juni 2009 - 08:28

    Irene:

    Ziet er goed uit man!
    Voorlopig niet meer weg gaan daar, misschien dan toch maar 'n ticket curacao volgend jaar!
    Geniet ervan!
    Liefs Irene

  • 10 Juni 2009 - 08:41

    Marloes:

    Blommie! Ziet er goed uit allemaal hoor! :) Gaat toch ook eens tijd worden om Annet te ontmoeten, haha wanneer komen jullie naar NL?? Natuurlijk niet van de zomer komen want ik ben nog hard aan het werken/ partyen hier op chersonissos! Is echt helemaal top, hard werken maar wel echt heel erg leuk! Ik vermaak me nog wel de aankomende twee en een halve maand! Geniet en we skypen/ msnen weer als ik weer terug ben in NL!!

    Dikke kus!!

  • 10 Juni 2009 - 08:51

    Frank:

    Goed te zien dat je nog vaker van onderdak wisselt dan van kapsel (ik was nog steeds in de transitiefase van je lange kapsel naar stekels z'n 10 jaar geleden).

    Ziet er allemaal goed uit, je begrijpt natuurlijk dat je met dat zwembad een stapje dichterbij een bezoek van de 'old skool' bent gekomen. Alleen over de prijs moeten we nog even onderhandelen.

    Geniet ze!

  • 10 Juni 2009 - 09:17

    Dennis:

    Timmy, livin'the good life?!! Leuk om weer wat van je te horen gab. Have fun x Dennis

  • 10 Juni 2009 - 11:16

    Madelon:

    Leuk "stukkie", leuke foto's, leuk appartement, leuk zwembad, en leuke vriendin (dat vooral).
    Zou ook leuk zijn als ik nu eens terugmail! Shame on me, maar het gaat gebeuren!
    Dikke ku.

  • 10 Juni 2009 - 13:59

    Tantetje:

    Hè, hè, eindelijk dan een foto van Annet. Je hebt er wel de tijd voor genomen. Maar helemaal leuk, alle andere foto's trouwens ook. Alleen dat (geen) haar van je, ik vind het echt een regelrechte ramp. Vindt Annet dat nou echt leuk?
    Nu je weer internet hebt zal ik asap weer eens uitgebreid mailen.
    Liefs voor jullie allebei

  • 10 Juni 2009 - 16:14

    Annemieke:

    Ziet er allemaal heel erg goed uit hoor! Ben stieken wel een beetje jaloers op de...lekker daar op curacao! Ik denk dat ik me ook maar eens moet bedenken of dat geen mooi vakantieland is volgend jaar. B&B van der Blom!

    Op je werk ook nog een beetje oke? Spreek je snel (als je eens wat terug zegt op msn)!

    Kus

  • 10 Juni 2009 - 19:21

    Schoonzusje:

    Hé Thomasje,

    Leuke update en foto's heb je geplaatst! Mooi huisje hebben jullie geregeld! En ik moet zeggen als ik die foto's bekijk, is het net alsof ik weer even in Curacao ben. Lees: lekker zonnetje en niets hoeven, heerlijk was dat :-)Maar zodra ik naar rechts kijk ben ik direct weer terug in de werkelijkheid. Het regent hier en is 14 graden :-(

    Geniet ervan met zijn tweetjes en maak er een mooie tijd van!

    Knuffel en groetjes aan Annet & kus van je nichtje!

    PS: ze praat inmiddels de oren van je hoofd!!!!

  • 10 Juni 2009 - 21:04

    LIENEKE:

    HEY,
    Super man. Ziet er goed uit.
    Nog bedank voor je kaart voor Nick. En ja hoor....je was een van de eerste met je kaart! Super.
    xxx lien

  • 11 Juni 2009 - 14:05

    Minnaar:

    Toompje!!!
    Hoop voor je dat je hier niet elke ochtend de poep uit je zwembad hoeft te scheppen ;)

    Ziet er goed uit jongen, helemaal met dat biertje in je softbaloutfit geeft maar aan dat je die fanatieke sportmentaliteit van je nog niet verloren bent!

    Ben trots op je!

    MZl

  • 18 Juni 2009 - 06:26

    Lizzy:

    Dag Thoooo!

    Wat super om weer van je te horen en uiteraard de foto's te zien! Helemaal leuk van Annet, wat een bofkont is ze, gezien alle verhalen die ik van je gehoord heb (zal voor de stiekeme lezer niet te veel verklappen, maar Tho, jij weet toch welke verhalen ik bedoel ;)

    Geniet lekker van je nieuwe appartement!

    Dikke kus Lizzy

  • 25 Juni 2009 - 06:28

    Ubel:

    Thomas wat vind ik dit gaaf zeg.Ik kan zeggen dat je daar leuk zit.Het is voor mij helaas nog niet gelukt maar moet nog even geduld hebben.(crisis)maar de planing zit er nog steeds in.Hoe is het met mijn kanjer,doe haar de groeten en een knuffel.Hoe zit het met haar verkoop plannen,lukt dat nog een beetje.groetjes aan al mijn bekenden daar en we zien elkaar snel weer.

  • 13 Juli 2009 - 11:55

    M.:

    Not bad, not bad..

    Mooi plekje daarzo, maar kan die slaapbank ook 6 man herbergen voor de oldskool van december?? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 33171

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: