We zijn er bijna, maar nog niet helemaal! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu We zijn er bijna, maar nog niet helemaal! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 September 2008 | China, Beijing

Tijdens mijn vorige blog mocht ik nog vertellen dat “we” slechts 3 medailles hadden, maar ik werd al snel verbeterd dat het er slechts 2 waren. Gelukkig had ik een vooruitziende blik, want meteen de volgende dag kreeg ik een smsje uit Nederland: “Je moet vanavond weer naar het HHH, wielrenster heeft goud gewonnen”. Vervelende dingen, moet je weer gaan huldigen enzo, maar het schijnt erbij te horen en aangezien ik toch om de hoek woonde, ga je dan maar. Na die huldiging zijn er nog talloze geweest waaronder nog 4 keer goud, waarvan de laatste toch wel het mooiste was en dat wilde ik ook nog wel even met jullie delen. Ik denk dat jullie wel op de hoogte zullen zijn wie nou precies die laatste gouden medaille gewonnen hebben, maar voor de anti-sporters, dat waren de hockeydames. Zij kwamen -zo te zien- na een al redelijke derde helft het podium op voor de huldiging wat natuurlijk al een groot feest was. Wat voor het publiek natuurlijk ook al heel fijn was om naar te kijken, want laten we eerlijk zijn, het zijn niet bepaald vervelend ogende dames. Totdat een van de dames besloot om de meegereisde (of reeds aanwezige) supporters te belonen met de live experience, die besloot namelijk te gaan crowdsurfen. En zoals het Oud-Hollandsch gezegde gaat: “Als er een hockeydame over de crowd is, volgen er meerdere”, dus naar goed Oud-Hollands gebruik volgden ook de andere 15. Goed voorbereid als ik ben, had ik met enige stille hoop in mijn hartje al wel verwacht en stond dan ook precies in het midden waar de dames voorbij kwamen. Vanzelfsprekend heb ik bijna alle dames –op fatsoenlijke plekken natuurlijk- aangeraakt. Vooral op het moment zelf vond ik dat een hele goede prestatie en was zeer trots op mezelf, hetgeen wederom meer met de eerder genoemde sponsor te maken had denk ik. Maar dat was een heerlijke feestavond om het samen te vatten en het bleef nog lang onrustig in de Agricultural Exhibition Center (HHH).

De Olympische Spelen zijn voorbij gevlogen, het Holland Heineken Huis is afgebroken (helaas inclusief mijn fiets die ik daar vergeten was). Dan zul je denken, hoe kan je je fiets nou vergeten, dat heeft iets met de hoofdsponsor van het huis te maken waarschijnlijk. Gelukkig kwam ik er ook pas een week later achter dat ik hem vergeten was en toen was hij inmiddels al wel door iemand meegenomen. Enfin, een beetje aangifte gedaan in half chinees half engels kwamen we er wel, heb nu een aangifte in het Chinees, maar afwachten wat de verzekering daarmee doet. Voor de zekerheid kan ik hem hier ook door een officiële instantie laten vertalen, maar eerst de verzekering laten puzzelen haha. Tsja, het is een waardeloos verhaal en ik baal er wel erg van dat hij gejat is, maar aan de andere kant bespaart het me weer de kopzorgen van het meeslepen naar Nederland terwijl ik misschien weer terug ga naar China.

Want wie weet ga ik weer terug, ik ben hard bezig met het allemaal regelen. Na mijn teleurstellende gesprek met die hut van PZ, een beter gesprek gehad met mijn Front Office Manager. Zij liet mij zonder ook maar een woord vuil te maken aan de eerder genoemde PZ &*$%, dat ik het zelf moest proberen te regelen met de Hotel Manager en de Director of Marketing and Sales. Dat ga ik dus ook doen, even een goed gesprek voeren met de beide heren en kijken of er echt geen mogelijkheden zijn voor mij om zonder een halfbakken stagecontract uit te dienen bij Kempinski in dienst te blijven. Mocht dat alsnog niet het geval zijn is dat ook geen groot probleem, want ik ben al aan het solliciteren geslagen. Aanstaande donderdag heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek (pa, ma, sorry als jullie het hier voor het eerst lezen, weet het zelf ook pas net) bij het Hilton Beijing aan de andere kant van de straat bij Kempinski. Het is een sollicitatie voor de positie van Sales Manager, dus klinkt allemaal best goed. We zullen zien wat het gesprek brengt, ik zit in ieder geval direct met de Director of Sales en de Director of Marketing and Sales om tafel daar, ik hoef het niet via de een of andere incompetente PZ figuur te doen.

Verder ben ik de dagen gewoon hard aan het aftellen, vorige week 2 mensen uitgezwaaid, vandaag gaan de Drie Musketiers weg (die gaan stappen in Kopenhagen ofzoiets) en ikzelf heb dan nog 10 dagen te gaan. Daarna is de rust in Beijing wedergekeerd, in ieder geval totdat ik misschien weer terug kom (wat mijn vriendinnetje wel op prijs zou stellen). Ja, mijn vriendinnetje heb ik natuurlijk nog vrij weinig over verteld, dus hier even wat meer: Het is nog steeds aan, we hopen allebei dat ik terug kan komen (zij misschien iets meer dan ik {oh wat is tie gemeen!}) en haar ouders weten het nog steeds niet. Dat is namelijk allemaal ingewikkeld die Chinese ouders, de generatiekloof ligt hier namelijk niet tussen X en Y, maar eerder tussen X en Z. Volgens haar ouders moet zij al getrouwd zijn (ze is 26! Ongehoord dat ze nog single is), hoort ze netjes thuis te zitten (ze is 26! Dan hoor je niet te gaan stappen en andere gekke dingen doen, word eens volwassen!) en zou ze op zichzelf moeten wonen. Daar is ze het dan wel mee eens, maar met haar huidige salaris van ruim 250 euro in de maand is dat gewoon erg moeilijk. En als je dan met zulke ouders (niets persoonlijks, iedere Chinees heeft die) in huis woont, maakt dat alles gewoon een beetje ingewikkeld. Maar vooralsnog ziet het er dus naar uit dat ik definitief afscheid van haar zal nemen op de 12e, ik denk dat we dat ook beiden wel zullen overleven. Voor de geïnteresseerden ook een foto bijgevoegd.

Ik ga nu nog even werken, nog 7 dagen werken (of iig aanwezig zijn) heb ik te gaan, dat klinkt echt als muziek in de oren kan ik je vertellen. Wat ben ik klaar met dat rondhangen achter mijn bureautje om geen gasten te ontvangen! Morgen of overmorgen nog even een assessment doen met mijn baas, hopen dat ik een beetje fatsoenlijk cijfer in de wacht kan slepen voor mijn stage en dan doen we de 19e de rest. Dan moet ik mijn stageverslag namelijk verdedigen, zodat u hopelijk tezamen met mij een bescheiden knalfuifje kunt vieren dat ik eindelijk afgestudeerd ben.

Lieve mensen,

Tot snel!

  • 02 September 2008 - 06:04

    Renate:

    Blom!!
    Klinkt gezellig het HHH!
    Geniet nog even van de laatste dagen in Beijing!
    Kuskus Renate
    Ps. Ik ben erg benieuwd naar de foto van je vriendinnnetje ;)

  • 02 September 2008 - 06:04

    Renate:

    Blom!!
    Klinkt gezellig het HHH!
    Geniet nog even van de laatste dagen in Beijing!
    Kuskus Renate
    Ps. Ik ben erg benieuwd naar de foto van je vriendinnnetje ;)

  • 02 September 2008 - 07:00

    Moeders:

    Schat, wat heb je een enge dingen met je lijf laten doen! Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je daar van opgeknapt bent :-( Fijn dat je het zo uitermate goed naar je zin hebt gehad in het HHH, vooral met de hockeydames natuurlijk, maar toch wel een beetje dom van die fiets he? 't Is inderdaad een manier om er vanaf te komen, maar toch..... Klinkt goed, dat sollicitatiegesprek bij Hilton, iig met de juiste personen, maar misschien leidt een gesprek met andere Thomas ook nog wel tot iets leuks. We wachten dan maar af hoe het gaat aflopen (of niet) met je vriendinnetje. Kom eerst maar eens even definitief afstuderen, dan zien we wel verder. Zal je kamer eens gaan poetsen en je bedje opmaken, want het begint nu toch wel op te schieten. Sterkte met de laatste week bureautje-hangen en heel veel succes met je sollicitatie gesprekken. Tot de 12e om 17.30 uur op Schiphol!!!!
    Dikke kus van je moedertje

  • 02 September 2008 - 07:29

    Pip:

    fijn hè; die berichten van het thuisfront, en ook vooral van moeders die zich gelijk verantwoordelijk maakt voor het in orde maken van jouw kamer :-) Jammer van de fiets en je vriendinnetje! Goed van je sollicitatie actie! Take care en ik zie je snel weer! x

  • 02 September 2008 - 07:38

    Mark:

    Wij willen foto's zien van de vrouw die jou het hoofd op hol laat slaan! ;)

    Leuk verhaal weer haha

  • 02 September 2008 - 07:59

    Rens:

    Ja kerel, het zijn de laatste loodjes. Even doorbijten nog en dan ben je weer fijn bij papa en mama. Je begrijpt dat je een plaatsje gedaald bent in belangrijkheid in de familie. Gepasseerd door een vrouw nota bene van nog geen jaar oud..... Laten we hopen dat je weer snel terug kan naar China. Da's goed voor onze rust en jouw carriere. De huisregels in de BBB (Blom Bavaria Barak) zijn duidelijk anders als in het HHH. Er mag niet worden gerookt, niet worden gecrowdsurft met Fleurtje en gelal en gebral moet achterwege worden gelaten. Tere kinderzieltjes kunnen daar niet tegen. 'K heb er goed zin aan om weer eens nachtje met je door te praten over allerlei "belangrijke" zaken.......

  • 02 September 2008 - 09:02

    Hanneke:

    Tho! Wat ben je dun geworden! Neem je meisje gewoon mee naar Hollandia joh.. Tot snel, even de laatste loodjes en dan vieren we een feestje dat je terug bent.

    Maar wat ben je dun!!!

    X Han

  • 02 September 2008 - 16:46

    Balhart:

    Wat heb jij eigenlijk een vreemde rug....

  • 02 September 2008 - 23:31

    Marloes:

    Blommie!!! Leuk om weer wat van je te horen!! Haha ziet er lekker uit hoor, die rug van je! :S Dat je dat toelaat!! Haha maar ook super gaaf als je daar zou kunnen blijven zeg, super gave ervaring als je nog wat langer in China kan werken! Heb iig zin over twee weken, gaan we er goed aan met zijn allen!!!:D Misschien kun je maandag al komen lunchen? Ik ben om 12 uur klaar met mijn verdediging namelijk!! Spannund..... Tot snel!!!!

    Dikke kus

  • 03 September 2008 - 00:07

    Martijn & Jacq:

    Ni hao Thomas..!!

    Klinkt goed allemaal, wij hopen dat het lukt met je sollicitatie's, enne genieten he in Nederland..!!!

    Groetjes aan iedereen en wie weet tot ziens in China

  • 08 September 2008 - 07:13

    Edwin En Jerina:

    Hey Thomas,

    Leuk je verhaaltje weer te lezen, heel veel succes met de laatste dagen en je gesprek natuurlijk!

    Groetjes Edwin en Jerina

  • 10 September 2008 - 19:18

    Bernadette:

    Wat een leuke foto van jou en je 'vriendinnetje'! ;) Ben benieuwd hoe je het weer vind in Nederland en hoe lang je blijven zal.

    Lief dat je aan mijn verjaardag gedacht hebt, gefeliciteerd met je broertje vandaag =) ghehehe... Ben blij dat ik je url weer heb. Ga eens een beetje spitten in je verhalen.

    wat een avontuur man!

    Fijne reis straks naar Nederland,
    je nicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 33162

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: