Regen!!!?!?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Regen!!!?!?! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Regen!!!?!?!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Dat was de bedoeling natuurlijk niet van mijn vertrek naar een tropischer oord. Het regent dat het giet hier! Maar dat hoort er allemaal bij zeggen "ze", al is het wel wat erger dan normaal. wat weer tot effect heeft dat de natuur weer zo mooi groen is. Blom als groot natuurliefhebber is daar natuurlijk heeel erg blij om, dat begrijpen jullie wel... Maar ja, het kan nog anderhalf jaar mooi weer zijn, dus een druppeltje (of liever gezegd miljarden druppels) meer of minder maakt ook niet uit.

Jaja, anderhalf jaar zit ik hier op dit eilandje, kan je het je voorstellen? Nee? Nou ik ook nog niet, het is allemaal zo verschrikkelijk snel gegaan, dat ik nog steeds bezig ben met alles te verwerken. Even een kleine update, want vorig bericht sloot ik af met het bericht dat ik in principe een baan had, maar geen idee wat het precies was.

Ik kreeg maandag na mijn terugkomst in Nederland (dit is dus twee weken geleden maandag) mijn contract binnen voor 1 jaar als cost controller (meer uitleg over de functie volgt in een volgend bericht, want daar ben ik nog steeds niet helemaal achter) bij Avila Beach Hotel (http://www.avilahotel.com). Na enig overleg en het doorlezen ondertekend en teruggestuurd naar Curacao. Diezelfde avond nog werd ik gebeld, of ik niet toch anderhalf jaar wilde komen, anders kwamen ze volgend jaar met het hoogseizoen in de knoop. Prima, stuur het vernieuwde contract maar op! Dat duurde ook weer eventjes, dus zo kwam het dat er tussen mijn tekenen en aanvangen slechts anderhalve week zat.

Afgelopen zaterdag was mijn vlucht dus, op Schiphol afgesproken met Auke, de jongen die de functie van Maitre gaat vervullen waar ik oorspronkelijk op gesolliciteerd had. We vlogen gezellig samen richting Curacao, met helaas een tussenstop op Aruba (als we er nou nog uit hadden gemogen, maar nee, zitten blijven zonder entertainment systeem!). Toen werden we netjes opgehaald op het vliegveld van Curacao en konden we nog een snel hapje eten in het restaurant. Uitgeput kwam ik later op mijn kamer om eindelijk te gaan slapen na een lange en vermoeiende dag van reizen. Nou ja, dat dacht ik tot ik verwelkomd werd door een kakkerlak. Vroeger was ik er niet zo bang voor, maar nu vond ik het toch minder moet ik zeggen. Enfin, hij kroop ergens weg, ik heb me in mijn dekbed gerold en ben tien keer badend in het zweet wakker geworden omdat ik allemaal beestjes over me heen voelde kruipen. Dat laatste is vanzelfsprekend overdreven, niks krijgt mij wakker 's nachts, maar ik denk dat je je wel in de situatie in kan leven als ik het zo schrijf.

Nou de zondag heb ik me enorm vleugellam gevoeld zonder auto en dat duur waarschijnlijk nog wel een tijdje ook vrees ik, omdat ik meteen aan het werk moet enzo. Heb maar toerist gespeeld in mijn eigen hotel en dat beviel best prima uiteindelijk. Maar hopelijk kan ik snel het hotel uit naar een eigen huisje met eigen auto erbij, want de muren komen nu al op me af haha. 's Avonds op uitnodiging van een van de managers in Blues (een van de twee restaurants hier) gegeten met Auke en Tara (Tara is ook net nieuw hier) en toen vol spanning naar bed. Niet echt zo veel spanning, meer uitgeput van het hele dag niks doen en jetlag enzo.

Vandaag viel ik op mijn eerste werkdag met mijn neus in de boter, want de eerste van de maand moet de inventory geteld worden. Gelukkig gaat dat met een gameboy met streepjescode scanner hier, dat scheelt een berg werk, maar het blijft een berg werk. Ik word ingewerkt door mijn voorganger, die voorlopig nog 3 dagen in de week werkt, dus dat is wel heel prettig. Zoals ik eerder al schreef, meer uitleg over mijn verdere werkzaamheden krijgen jullie later, als ik ze zelf uberhaupt weet. Voorlopig weet ik 1 werkdag per maand uit mijn hoofd ;).

Zoals bij alle begin, kom ik lang(van stof)zaam op gang en wordt het naarmate ik hier wat langer zit een stuk kortere stukjes met een lage frequentie. Dus maak je geen zorgen!

Als ik telefoonnummer geregeld heb en foto's gemaakt heb enzo, laat ik dat zsm weten.

Ayo!

  • 02 December 2008 - 04:25

    Moeders:

    Hoi schat,
    Nou da's een fijn begin van je verblijf op Dushi Korsou: regen en kakkerlakken. Maar he, als dat het ergste is, je zit toch gewoon lekker op een tropisch eiland dus het zal allemaal best meevallen! Ik heb eens voor je rondgekeken in dit tropische oord waar ik nu zit, maar - al zijn er hier heel erg veel heel dure en goede hotels, je hoeft Dubai niet op je wensenlijstje te zetten hoor. Er is niets echt aan te ontdekken, al hebben ze het nog zo mooi aangekleed. Zet Singapore maar bovenaan! Maar voor nu: eerst maar eens een poos genieten op Curacao, hoop ik. Ben toch benieuwd naar een verdere job description!? Veel succes en veel plezier en een hele dikke kus van je moedertje.

  • 02 December 2008 - 07:54

    Broer:

    Je weet toch wel wat je met kakkerlakken moet doen hè...lekker doodtrappen en wachten op de rest van de fam!

    Toch wel fijn om te lezen dat al dat game-boyen vroeger niet voor niks geweest is!

    Suc6 met inwerken verder!

  • 02 December 2008 - 08:58

    Hannie:

    Hee Tho!
    Ik stuur m'n vent binnenkort een week naar je toe, oke? En volgend jaar kom ik ook :) ALs het mag :D

    xx

  • 02 December 2008 - 10:19

    Lisette:

    Hey Bloempje!
    Wat een spetterend ;-) verhaal weer! Zodra het weer droog is en ik genoeg centjes heb kom ik je zeker opzoeken!
    Kus

  • 02 December 2008 - 14:51

    Maunie:

    Na regen komt zonneschijn! En je moet maar zo denken dat je wel langer dan anderhalf jaar op een eiland hebt vertoefd... Veel plezier!

  • 02 December 2008 - 15:00

    Tantelief:

    Ha lieverd, altijd wel geweten dat het nog eens goed zou zijn al dat gegameboy. Daar had je toch ook van die moord en doodslag spelletjes op? Dan herinner je je vast wel wat je met die kakkerlakken moet doen.
    Ben benieuwd naar je werkrelaas, maar fijn dat je alvast een dag weet in te vullen per maand. Is toch een begin.
    Tja en dat natuurliefhebber........
    daar hebben we het nog wel eens over.

    In elk geval veel succes met inwerkperiode en zoektoch naar eigen plek.

    Liefs en dikke knuffel

  • 02 December 2008 - 17:11

    Ubel En Riny:

    nou thomas dat is balen die regen maar het is toch zeker wel gewoon lekker warm hier wordt het steeds kouder we hebben vandaag het hout besteld voor de skihut outfit voor het seepaardje zal als het klaar is een paar foto's mailen we komen zeker een keer langs maar dat zal wel pas in maart zijn want dan is willem weer terug uit thailand die gaat a.s. zondag vliegen groetjes riny en ubel

  • 07 December 2008 - 15:33

    Rob:

    ch gossie, wat heb je het weer zwaar he. Ben wel benieuwd naar je echte werk straks. Zal o.a. wel veel tellen (en game boyen) worden. Blijf je volgen.
    Groetjes van Magda en Rob

  • 10 December 2008 - 06:27

    Kloet:

    Yo Blom... Klinkt goed. Eiland mentaliteit met bijbehorende kakkerlakken is even wennen, maar ik begin er hier op Tenerife al gewend aan te raken. Hoe gaat het nu als COst Controller? Mocht je nog tips nodig hebben, dan laat je t maar weten (na mijn stage ben ik een halve BedrijfsBuro profesional)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 33172

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: