FEEEESTdagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu FEEEESTdagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

FEEEESTdagen

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat een week, echt unglaublich gewoon… De feestdagen zijn hier ook echt wel heel erg FEESTdagen zeg, ben er nog steeds van aan het bijkomen! Het begon met de kerst, daar heb ik heel gezellig gegeten, kerstavond boterhammen, eerste kerst nog wat pasta opgewarmd (was nog steeds lekker dirk/minnaar!) en tweede kerst ben ik uit eten geweest bij de McDonalds. Dat hele kerstdiner gebeuren is een beetje aan mij voorbij gegaan zullen we maar zeggen. De kerstfeestjes daarentegen waren wel erg leuk, menig avond heb ik in de kroeg gestaan om kerst te vieren en dat is toch ook wel heel gezellig.
Toen hadden we natuurlijk ook nog oud en nieuw, en dat heb ik gewoon voor de volle 100% gevierd, meer dan ik me kan herinneren ooit in Nederland te hebben gedaan zelfs! De dag voor de 31e was er al een pre- oud en nieuw feest bij een kroeg, was erg leuk, alleen hadden ze een beetje te weinig vergunningen (lees: geen), waardoor ze én geen vuurwerk en geen buitenbars mochten hebben. Ik heb 1 keer drie kwartier in de rij gestaan om een drankje te kunnen halen, dat vind ik niet zo fijn natuurlijk. Het was verder wel een leuk feestje, waar ik nog een licht beschonken gesprek heb gevoerd met iemand die wel wat ziet in mijn investeringsplannen om kamers te gaan verhuren hier op het eiland. Zal wel nooit wat van terechtkomen, maar het was in ieder geval een leuk gesprek…
De 31e ging ik naar mijn werk in de veronderstelling dat ik vroeger naar huis zou kunnen en dan thuis wat voorslapen en daarna richting het feestje op het strand waar ik de jaarwisseling zou gaan vieren. Niets was minder waar, op mijn werk werd om 12 uur ’s middags een honderdduizendklapper afgestoken, oliebollen en champagne uitgedeeld en mocht iedereen in principe naar huis. Ik ben wel nog wat langer gebleven in verband met bestellingen die gedaan werden voor oudejaarsavond, maar om een uur of 3 vond ik het mooi geweest. Toen heb ik de instructies gevolgd van de ingewijden, dat je dus meteen naar verschillende pagara’s (pagara is papiaments voor honderdduizendklapper, maar in deze zin is het een feestje waar ze zo’n pagara afsteken) moet gaan. Zo eindigde ik dus op het Julianaplein, waar ik met vrienden en collega’s wat heb gedronken, daarna moest ik door naar De Tropen, waar ze ook een pagara hadden om 12 uur Nederlandse tijd. Was wel leuk, afgezien van het feit dat blijkbaar al mijn smsjes niet doorgekomen zijn naar Nederland… Hierna kon ik gelukkig wel even naar huis om te douchen en om te kleden, maar van een dutje kwam het toen niet meer. Op de agenda stond een feestje bij wet en wild, een strandtent, waar je voor 75 gulden heerlijk all inclusive mocht drinken. Dat laat ik me geen twee keer zeggen! Dus om 12 uur stond ik met een glas gin tonic (champagne deden ze niet aan, moest je zelf een fles kopen) met mijn voeten in zee naar vuurwerk te kijken. Geweldig! Was een leuk feestje en ben ook nog helemaal heel thuis gekomen.
Alleen de volgende ochtend was dus wat minder, zoals ik jullie al eerder vertelde moest ik om half 8 beginnen op 1 januari. Helaas heb ik dat niet gehaald, ik werd om half 10 wakker… Oeps… Gelukkig had ik alleen mezelf ermee, want normaal gesproken zou ik om een uur of 12 klaar zijn en nu was ik pas om 4 uur klaar. Toen kon ik eindelijk gaan slapen en bijkomen van een van de meest bizarre oudejaarsavonden die ik heb meegemaakt. ’s Avonds nog uit eten geweest met Niels en Ralf, mijn nieuwe huisgenoten, was erg leuk, aardige jongens, veel mee gelachen.
Nu heb ik weekend (1 dag) en ga lekker op het strand liggen… Dat heb ik wel verdiend volgens mij, na al dat harde werk…… En feest vieren…
Iedereen de allerbeste wensen voor het komende jaar, mogen al je wensen maar uitkomen enzo!

ayo

  • 02 Januari 2009 - 21:11

    Tantelief:

    Jij ook de beste wensen natuurlijk, want mijn sms je zal dan ook wel niet aangekomen zijn.
    Klinkt fantastisch die feesten, heb je het in elk geval naar je zin gehad. Gelukkig dat het nu even rustig gaat worden, want als je je gaat verslapen.....
    Fijn weekend in elk geval.

  • 02 Januari 2009 - 21:20

    Rens:

    Ja, dat is weer eens wat anders dan met je verkleumde vingers de lontjes van de vuurpijlen lospeuteren. Het is even wennen (10 minuten ongeveer) maar dan zijn kerst en oud-en-nieuw in de tropen fantastisch.
    Ik zie dat je tante nog sneller was dan ik. Ook van ons nogmaals de beste wensen en we zien elkaar over een week of 4.

  • 02 Januari 2009 - 22:41

    Madelon:

    Ha die Thomas, ook voor jou de beste wensen. Dat het maar een gelukkig, gezond en vooral ontspannen 2009 mag worden. Maar ja, met al die feesten lukt dat ontspannen redelijk goed geloof ik.
    Waar Thomas, daar Feest?!
    Dikke kus van mij en de groeten van Jim.

  • 02 Januari 2009 - 23:15

    Moeders:

    Schat, wat heerlijk dat ik me er toch Absoluut Geen zorgen over hoef te maken of je het wel naar je zin hebt daar op dushi Korsou! Of misschien toch een beetje of je niet teVeel feestjes viert (en zonder Bob naar huis rijdt)!? Ben blij dat je zo uitermate gezellig de feestdagen bent doorgekomen. Wij zijn aan het aftellen! Dikke kus van je moedertje

  • 03 Januari 2009 - 09:20

    Broer:

    Je was toch klaar met studeren en stage lopen? Is het dan onderhand geen tijd om eens een beetje serieus te gaan doen en wat minder feest te vieren??? :D


  • 03 Januari 2009 - 09:37

    Thomas B:

    Heee Bloempje,

    Klinkt weer als een lekkere chaos! Waar blijven de foto's??
    Natuurlijk jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst!

    Dikke kus, Thomas

  • 04 Januari 2009 - 10:08

    Edwin B:

    He THomas klinkt goed daar, ook jij een goed en happy 2009 van ons drieen. geniet ervan.

  • 04 Januari 2009 - 10:45

    Yentl:

    Hoi Thomas,

    Een gelukkig en gezond 2009!

    Veel plezier hoef ik je niet te wensen, want dat heb je volgens mij overal waar je bent!

    Geniet ervan!

    Groetjes

  • 04 Januari 2009 - 17:03

    Annemieke:

    Hey Thomas!!!!! Gelukkig nieuwjaar (wel gemeen dat wij er wat langer op moesten wachten natuurlijk). Goed te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt!!! Hier in SF ook alles nog steeds goed hoor. Heb ook helemaal geen zin om straks weer terug te gaan.

    Mijn oud&nieuw was heel apart. Was in Lake Tahoe (skigebied) en liep van California naar Nevada over en weer....gokken en drank naar drank en wiet!!! Geweldig....

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 33177

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: