Ik ben er!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Ik ben er!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 Januari 2008 | China, Beijing

Vandaag dan aangekomen in het Verre Oosten. Heb een hele goeie reis gehad na mijn oorspronkelijke probleempjes. Ik werd namelijk gebeld toen ik nog in Oostvoorne was, waar ik gebleven was. Ik had namelijk de aankomstdatum niet goed doorgegeven, waardoor donderdag iemand al in Beijing op me had staan wachten. OEPS! goed begin is het halve werk...

Maar ja, goede vlucht gehad, nagenoeg geen vertraging en nadat ik de oplichters-taxichauffeur van me af had geslagen in een officiele taxi naar het hotel. Daar werd ik netjes ontvangen een verder begeleid naar mijn appartement, op 5 minuten van het hotel.

Mijn kamergenoot is een duitse jongen, Alex, die een soort equivalent van de Hotelschool doet. Hij blijft nog maar 5 weken, maar dat is wel mooi, want dan krijg ik zijn kamer... Hij heeft een eigen kamer, ik slaap in de woonkamer (gewoon bed, voeten binnen boord). Verder is er nog een keuken, badkamer en toilet. Erg netjes dus allemaal. Vanaf volgende week heb ik ook internet, dat moest alleen nog even geinstalleerd worden en een telefoon voor nummers in Beijing.

Het eten is toch spannend, bestelde net van een plaatje een soort wokschoteltje waarvan ik begreep dat het kip met nog wat en kerrie was. Alleen wist ik niet dat ze de kip hier zo genetisch gemanipuleerd hebben dat er voor elke gram vlees 10 gram bot in zit. En dat laten ze voor het gerecht er ook in zitten. Spannend eten dus. Wel weinig last gehad van eten met stokjes, gelukkig al een beetje geoefend.

Ik houd de update voor nu even kort, ik moet het voor mezelf ook allemaal nog even verwerken. Vanaf volgende week is het ook makkelijker, dan hoef ik dit niet vanuit een internetcafe te doen.

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties, ik ga ze nu even doorlezen...

Dikke kus en/of stevige hand uit China


  • 25 Januari 2008 - 13:22

    Martine:

    Tommie!

    Jeea man, Goed aan het bijhouden so far! Keep up the good work ;)

    kus kus

  • 25 Januari 2008 - 13:22

    Vic:

    Blij te horen/lezen dat je heelhuids bent aangekomen! Dat met die botjes in die kip begrijp je denk ik verkeerd. ONZE kip hier in het europese is genetisch gemanipuleerd dat er GEEN botjes meer in zitten snappez vous?

    Rust ff lekker uit voor je er tegenaan moet, en we wachten allemaal op je volgende blogje...

    Chussssssssss

  • 25 Januari 2008 - 13:26

    Marnix:

    Niceeee, vooral dat van die begindatum :) succes!

  • 25 Januari 2008 - 13:28

    Marnix:

    Enne, ik verwacht veel foto's, heb ff je fotoruimte ge-upgrade! laters

  • 25 Januari 2008 - 13:35

    Vic:

    Blij te horen/lezen dat je heelhuids bent aangekomen! Dat met die botjes in die kip begrijp je denk ik verkeerd. ONZE kip hier in het europese is genetisch gemanipuleerd dat er GEEN botjes meer in zitten snappez vous?

    Rust ff lekker uit voor je er tegenaan moet, en we wachten allemaal op je volgende blogje...

    Chussssssssss

  • 25 Januari 2008 - 14:17

    Summum:

    beter leer je ze daar snel vodka drinken he!

  • 25 Januari 2008 - 15:45

    Irene:

    Hallo Thomas ik zat een beetje rond te kijken op waarbenjij.nu toen ik je berichtje tegenkwam. Welkom in deze enorm koude stad! Ik woon hier zelf nu 3 maanden en heb het geweldig naar mijn zin! Ik woon toevallig heel dichtbij lufthansa center. Anyway, als je zin hebt om morgen mee te gaan naar de verboden stad, hoor ik het graag! ireentjevdb@hotmail.com

  • 25 Januari 2008 - 15:59

    Ronno:

    He Timmy
    Het lukt me gister niet om je op schiphol uit te zwaaien, maar ik zie dat het je zonder mij ook gelukt is om er te komen. Heel veel plezier en ik lees van de week je nieuwe verhaal. En onthoud schrijf 1 keer per 2 weken en je doet het een stuk beter dan ik . HAHAHA

    Groeten en een kus R & M

  • 25 Januari 2008 - 16:06

    Paula:

    Hee Thomas!!!
    goed bezig met de site!!Ik kan me al helemaal voorstellen hoe je het daar hebt..haha niet echt dus. Maar het lijkt me leuk om te lezen wat voor spannende dingen je meemaakt. dus laamaa komen die verhalen!! en veel succes met je werk.
    xxx Paula

  • 25 Januari 2008 - 16:17

    Joeri:

    gellukig kerel, blij dat je geland bent en dat je niet in lost seizoen 5 terecht bent gekomen!heb je eerste biertje al op?
    gr. mol

  • 25 Januari 2008 - 16:19

    H & M:

    Hee lieve Tho!

    Wat lees ik nu?
    Heb je al een date morgen?? (ref: Irene)
    ;) Doe je goooeeeeed!
    Zie je nou wel dat die blonde lokken en onweerstaanbare aantrekkingskracht nu al zijn uitwerking hebben? Dat beloofd heel veel goeds!
    Fijn te lezen dat alles zo goed bevalt!
    Wachten hier met smart af op de volgende avonturen!
    Dikke kus en knuffel,
    The Minnaar Fam. uit Roffa

  • 25 Januari 2008 - 18:15

    Frank:

    Thomie!

    Een duitser al roomie, je voelde je zeker meteen al thuis ;)

    Je hebt iig een goede eerste indruk gemaakt bij je "baas".

    En nu is het wachten tot de keer dat je per ongeluk een plaatje aanwijst om te eten en er hond in blijkt te zitten :)

    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 33186

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: