Druk, druk, druk... En ook nog werken! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk... En ook nog werken! - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk... En ook nog werken!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

21 Februari 2008 | China, Beijing

Jaja, de frequentie neemt alweer af van de berichtjes. Ik heb het ook zo druk met van alles en nog wat. Maar allemaal wel heel erg leuk, ik vermaak me namelijk prima.

Waar moet ik beginnen... Skien (snowboarden) dan maar? Ja, ik ben hier wezen snowboarden. Een uurtje rijden met de bus kom je ineens bij een berg aan waar sneeuw op ligt in wat verder een dorre vlakte is. Veel sneeuwkannonen zorgen hier voor een ski-resort(je), zie foto's. Echt fantastisch, de hele dag geskied voor nog geen 23 euro. Dit is inclusief liftpas en materiaalhuur. Ik kon het gelukkig nog, maar ben toch heel wat keren op mijn plaat gegaan tijdens het uitsloven :P. Echt een heerlijk weekendjeweg gevoel gehad, ook al was het alleen maar een middagje. Daarna 's avonds nog uit eten en stappen... Zondag ben ik nog wezen lunchen met suus en liz en daarna een massage gehaald tegen de spierpijn van het snowboarden (zie foto). Hielp niks, had nog steeds flinke last de volgende dagen.

Ja stappen dat doe ik hier toch wel regelmatig, maar dat zijn jullie natuurlijk ook niet anders gewend. Ben vaak buiten de deur te vinden voor eten en drinken enzo. En op de andere dagen bestel ik over het algemeen eten in mijn appartement, dus in principe verhonger ik niet in ieder geval. Ik heb al wel instant noodles gekookt, maar voor de rest heb ik niet zo'n gevoel voor wat ik hier nou moet koken met al die chinese rommel.

En ga ik zelf niet op pad, word ik ineens uitgenodigd voor het personeelsfeest. Bijgevoegd zit de achterkant van de uitnodiging, dan kan je je een beetje voorstellen hoe personeelsfeesten hier eruit zien als je geen duidelijke regels stelt (aangezien ik niet weet hoe duidelijk de foto met de regels is, hier de opvallendste):
- The party is intended for employees only; please do not bring family members or friends.
- Please do not shake and squirt the drinks and do not throw food chopsticks etc.
- You may smoke if you wish,but please use the ashtrays provided on the tables.
Zo schijnt het bij sommige nieuwjaarsfeestjes dus wel gegaan te zijn. Nu was alles eigenlijk heel netjes met leuke shows (als iemand mijn videoruimte kan upgraden zet ik er meer filmpjes op), nu moeten jullie het doen met eentje.

Oh ja, werken doe ik ook nog...
De guest relations week was ongelooflijk saai, het was nog altijd veel te rustig in het hotel. De guest relations officer zorgt voor de aankomst en verzorging van VIPs in huis, maar ja, als je er bijna geen een binnen krijgt. Dan wordt het saai. Heb er verder dus ook weinig over te melden, geen interessante VIPs eigenlijk.

Deze week sta ik dan eindelijk achter de receptie, waar ik (na nog 2 andere afdelingen) de rest van het jaar ook zal werken. Dit bevalt best wel, ben nu aan het leren met het PMS (property management system, het reserveringssysteem) omgaan. Lukt al aardig en inmiddels zijn de eerste gasten al in- en uitgecheckt door ondergetekende. Inmiddels is er een Nederlandse VIP in huis, namelijk een staatssecretaris. Samen met een delegatie van een mannetje of 30, uw belastingcenten aan het werk. Of kan/hoor ik dit niet te zeggen omdat dit een openbare website is? (heb de naam maar weggehaald ;))

Tsja, verder niet al te veel te vertellen, de foto's en filmpjes vertellen de rest wel!

  • 21 Februari 2008 - 13:06

    Martine:

    Tommie!

    Ik zat al met smart te wachten op een nieuw berichtje! Mijn dag is weer heleaal goed! Klinkt nog steeds alsof je het onwijs naar je zin hebt met de mensen het stappen en sommige onderdelen van het werk :)
    haha en die regels :) HI-LA-RISCH!

    kus kus

  • 21 Februari 2008 - 13:34

    Priscilla:

    Hi Blom,

    Klinkt goed allemaal, en stappen als je in het buitenland bent gaat inderdaad veel gemakkelijker en vaker ;)
    Jammer dat je stage iets minder boeiend is :S maar misschien gaat dat nog helemaal goed komen! Veel plezier.

    Kus

  • 21 Februari 2008 - 13:57

    Rens:

    videoruimte is geregeld. dit is inderdaad een uitnodiging om nooit te vergeten! bewaar hem dus. Ik begrijp nu waarom er niet zoveel tijd is om ons regelmatiger op de hoogte te houden. fantastisch dat je het zo naar je zin hebt. acht, en die stage moet je maar op de koop toenemen.
    have fun kid!

  • 21 Februari 2008 - 14:53

    Hanneke:

    Hee lieve Tho!

    Whooohoooo eindelijk weer een berichtje!(zo nog ff die kerel lijkt op jou)
    Blij te horen dat je alles nog zo lekker naar je zin hebt!

    Hier in NL is het grijs en grauw helaas, en erg koud!

    Have fun dan nog!

    Kus Han

  • 21 Februari 2008 - 16:44

    Irene:

    Hey bloempje!!! Ruig feestbeest!!! hihi!! Feestjes bouwen kun je dus werkelijk overal, zelfs met kleine chineesjes! Joh en alsof jij het een probleem vind om niet zo hard te hoeven werken. Gewoon op dezelfde voet doorgaan na mosac en afstuderen...Zit er geen patience op die computers dan? :)
    Is maar goed dat ze zulke regels opgesteld hebben. Ze wisten zeker dat jij naar het feest zou komen...hihi lol!!! Nee hoor grapje, vind het leuk dat je het zo naar je zin heb!
    Veel plezier!!!!! Kus Irene

  • 21 Februari 2008 - 18:18

    Annelies:

    Tjonge zeg, wat een zware tijd heb je daar. Moe van al dat werken en dan ook nog al dat uitgaan en die uitstapjes. Heb medelijden met je. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt joh, geniet ervan. Wel fijn dat we eindelijk weer eens wat van je horen want kijk je toch automatisch naar uit. Lieverd nogmaals geniet van dit alles, niemand kan je dit meer afnemen. Liefs en dikke kus

  • 22 Februari 2008 - 00:06

    M & J:

    Ni hao thomas

    Misschien volgende keer 2 euro meer betalen en je krijgt een echte massage..!! ;-)

    groetjes uit shanghai

  • 22 Februari 2008 - 09:26

    Marloes:

    Hee Blom! Ik dacht al dat de chinezen je te grazen hadden genomen ofzo... je nieuwe bericht duurde zo lang! Haha maar gelukkig gaat het nog goed met je!:D Volgens mij ben jij meer aan het paryen daar dan aan het werk ;)! Haha vooral zo doorgaan!:D Echt leuk om te horen dat je het daar zo goed naar je zin hebt! Bij mij is het visum eindelijk van de grond gekomen en we zijn er nu hard mee bezig om het zo snel mogelijk af te handelen!
    Blommie, veel feest plezier en natuurlijk ook nog wel een beetje succes op je werk :P!

    Dikke kus!!

  • 23 Februari 2008 - 19:50

    Edwin Boers:

    He thomas, zie dat je het drukhebt. Blij dat het goed met je gaat. Bij mij alles erg druk, eindelijk verhuizen met de zaak. Hoop dat je nog een mooie tijd hebt daar, spreek je snel wel weer een keer op deze manier.

    Gr , laterrrrrrrrrrr

  • 10 Maart 2008 - 13:30

    Almira:

    Hey Thomas!

    Je hebt ons al lang niets meer om te lezen gegeven. Hoe gaat alles met je? Ben je helemaal gewend? Nog bijzondere dingen meegemaakt? Hoe bevalt je werk? Laat snel weer wat van je horen!

    Kusjes Almira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 33181

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: