Wastieweer - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu Wastieweer - Reisverslag uit Beijing, China van Thomas Blom - WaarBenJij.nu

Wastieweer

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 Maart 2008 | China, Beijing

Jullie hebben al een tijdje niks meer gehoord (zelfs zo erg dat ik er reacties over krijg op mijn blog! Sorry Mier!), de frequentie neemt behoorlijk af als je eenmaal gewend bent. Ik maak niet zo veel buitengewone dingen meer mee die ik in de eerste weken zo heerlijk kon delen met jullie allemaal. Uiteindelijk ben ik toch ook gewoon aan het werk en heb 2 dagen per week vrij (behalve dan komende twee weken, maar daarover meer), dan wordt het weekend gebruikt om te feesten en gezelligheid te doen, het enige verschil is dat ik aan de andere kant van de wereld zit. Maar dat verandert weinig aan het keurslijf zullen we maar zeggen…

Tsja, waar begin je dan, eerst ff mijn vorige blog teruglezen, oh ja, dat had ik al gehad. Nou ja, ik heb een fiets gekocht! Het belangrijkste kan maar vast gezegd zijn. Weliswaar voor meer dan een maandsalaris van de gemiddelde arbeider hier, maar het is dan ook een echte. Al gelooft mijn pa het niet, ik ben er heilig van overtuigd dat dit een echte is, want er stond GIANT op de winkel en ik heb een GIANT fiets gekocht. Nou, ik kan geen betere verklaring geven dat het echt is dan dat! Maar het is dus die superdeluxe vouwfiets die je bij de foto’s ziet zitten, 8 versnellingen en lekker licht. Hiermee verplaats ik me dus vanaf nu tussen alle auto’s, taxi’s enzovoorts door die in de file staan. En mocht je je afvragen waarom een vouwfiets? Het is heel simpel, mocht ik het fietsen zat zijn (of zelf zat zijn), ff inklappen en een taxi aanhouden, fiets in kofferbak en thuis laten brengen. Daar is over nagedacht! (niet door mij overigens, daar heb ik mijn mannetjes/vrouwtjes voor… Shit, die lezen dit ook, weer betrapt op stoerdoenerij)

Verder ben ik dan nog naar de Confucius Tempel geweest, zie bijgevoegde foto’s. Wat een saaie bedoening was dat, eerste tempel die ik tegen vond vallen. Maar gelukkig konden we daarna op deze prachtige dag naar Hou Hai, een meer in Peking, met een heleboel barretjes, restaurantjes en dakterrasjes. Aldaar lekker wat gedronken en gegeten. Het weer is hier namelijk echt fantaaastisch, nou ja, dat wordt het binnenkort in ieder geval, voorlopig is het nog steeds een beetje twijfelen tussen trui of trui+jas. Meestal trek ik bij deze keuze aan het kortste eind.

Om te vieren dat het wat mooier weer was, nog een middagje park gedaan, om uit te vinden dat het nog niet helemaal de juiste temperatuur was, maar met een voetbal erbij toch best uit te houden. Er zal vast een vervolg komen op “spelen in het park”, waarvan ik dan misschien wel wat meer foto’s (überhaupt foto’s) zal hebben.

De idiote foto’s die je verder nog bijgesloten ziet zijn van een feest waar DJ Paul van Dak draaide (Paul van Dijk voor ingewijden, maar de Chinezen begrepen het verschil niet tussen IJ en A). Laat je niet in verwarring brengen door het feit dat ik de hele tijd met dozen bier in mijn hand sta, het was zo druk aan de bar, dat ik in een keer 20 bier besteld had (ECHT!). Zoals altijd, lijk ik op de camera gewoon een stuk dronkerderder dan dat ik ook daadwerkelijk was. Anderen lijken tien kilo dikker, ik tien bier dronkerder (ik weet dat het geen woord is, maar geen idee hoe ik het anders moet zeggen). Let ook vooral op de foto van mijn baas (of assistent-baas) en vraag je dan af waarom ik hem op de werkvloer niet serieus kan nemen.

Eigenlijk had ik morgen of overmorgen pas moeten schrijven, want ik ga vanavond namelijk
karaokeren! Kara-okééé dan! Dat wordt ongetwijfeld lachen gieren brullen, gelukkig moet ik morgenochtend om 7 uur ’s ochtends beginnen. Je moet er wat voor over hebben als je ouders langs komen. Ik werk namelijk deze week 6 dagen, ben zondag vrij en dan werk ik 12 dagen aan een stuk, zodat ik wat extra daagjes vrij ben voor de oude lui. Wat een ongelooflijk lieve zoon ben ik toch eigenlijk. Zelfkennis siert de mens, of stinkt hier naar eigendunk? U bepaalt!

Qua werk gaat alles zijn gangetje, ben bijna klaar met mijn cross-training, daarna ga ik als FO supervisor aan de slag. Al zal ik daar eerst nog weer voor moeten leren, dus ik blijf gewoon lekker in training. Is maar goed ook, anders had ik voor niks mijn mooie trainee speldje op elke dag. Er lopen momenteel veel personeelsleden weg bij het hotel, omdat ze weggelokt worden door andere hotels en omdat ze vinden dat ze onderbetaald worden (ben ik wel met ze eens, maar ja, wie ben ik om er wat van te zeggen, verdien het dubbele van gewoon vast personeel… Schaam me een beetje…) Maar kan dus nog gezellig worden, want eigenlijk hadden we juist EXTRA personeel nodig voor de Olympische Spelen enzo…


Tot horens en/of bellens en/of smsens en/of faxens

Thomas

  • 14 Maart 2008 - 09:39

    Balhart:

    He Blom,

    Mooi berichtje weer!

    Alleen loop je nou de foto's goed te praten. Iedere debiel kan toch zien dat je daar weer lam was, en je eigen bier hebt gescoord! zo ken ik je weer!

    veel plezier met karaoke-en!

    grt. Thomas

  • 14 Maart 2008 - 10:11

    Frank:

    Na deze foto's kan ik jou ook niet meer serieus nemen!

    Sta je daar als hill billy met je doos bier!

    Maar mooie fiets, ben blij dat je nog een beetje aan je conditie werkt.

    Groeten

  • 14 Maart 2008 - 13:43

    Xenia:

    heeeee tommie!!!!!!!!!!
    wat leuk om te horen dathet zo goed met je \gaat!!!! ik heb het super druk op me werk echt niet normaal maar wat wil je he!!!!!!

    mijn huis gaat eingelijk nog niet echt vlot we zijn hard bezig maar nog niet helemaal!!!
    ik denk als jij terug komt dat het dan beter wordt!!!! en dat je de housewarming zelf nog wel mee gaat maken hihihihi

    nou dikke kuskus geniet ervan!!!!

    voorzochtig daar!!!!!

    kuskus xeentje

    geen dingen doen die ik ook niet zou doen!!!

  • 14 Maart 2008 - 15:51

    Rens:

    Ik moest stilletjes een traantje wegpinken toen ik weer wat van je hoorde. Na het bekijken van de foto's had ik daar alweer spijt van! Ve4rschrikkelijk feestbeest. Als we over 2 weken bij je zijn hoeft het niet zo erg hoor..... Gewoon uitgebreid dineren en daarna onder de wol. Hoe slapen die chinezen eigenlijk? Hebben ze dekbedden of moeten we onder dekens en lakens? Ik hoop trouwens dat ze de vlieger van hazes daar bij die karaokeclub hebben. Krijgt je moeder eindelijk eens post.
    Vergeet je geen kaarten te sturen????
    Veel plezier en tot bellens enz.

  • 14 Maart 2008 - 20:50

    Annemiek:

    Hey..
    Ziet er erg gezellig uit hoor. En al een ware promotie naar supervisor!!! Jij bent goed bezig....haha
    Misschien kan je op je fiets nog wel medoen met de OS, je bent immers gewend aan de lucht daar.
    Ohh ja...foto's maken helemaal niet dronkener dat denk jij maar :)

    Geniet ervan ...

    Dikke kus

    Oh ja...ik weet dat SF de gay capital of the world is...dat maakt het juist nog moeilijker..Misschien moet ik mijn grenzen verleggen.HAHA

  • 14 Maart 2008 - 23:41

    Beurde:

    Mooie trui keuze weer hoor!

    Beter kap je met excuses verzinnen voor die foto's. Alsof je je nog ergens voor hoeft te schamen!

    Kusje doei

    ps. Ga volgende week boeken!

  • 15 Maart 2008 - 07:53

    Priscilla:

    Hey Blom! Ziet er weer top uit allemaal! Lekker sportief dat fietsen ... verbrand je weer de tientallen biertjes die je achterover tikt ;)
    Lekker dat je zometeen als FO Supervisor aan de slag kunt ... lijkt me iig een grotere uitdaging dan wat je tot nu toe hebt gedaan.

    Vrije tijd ziet er helemaal top uit, veel plezier met je ouders!

    (K)

  • 15 Maart 2008 - 09:19

    Drk:

    Timmy! ik mis je!
    x

  • 15 Maart 2008 - 18:38

    Marloes:

    Blommie!!! Haha weer top om te lezen dat je het zo leuk hebt! :) De foto's beloven ook veel, veel vrienden en veel plezier!!! Jij regelt dat wel eventjes daar tussen alle chineesjes!!! Ik ga er over drie daagjes tussenuit.... vlucht geboekt en dinsdag om 7 uur ben ik pleitos!!!

    Dikke kusssss

  • 17 Maart 2008 - 21:03

    Annelies:

    Hallo Neefjelief,
    Foto's zijn wel heel herkenbaar, stuur je daar s nacht ook nog iemand een sms-je
    "waar zijn jullie, ik kom eraan?"
    Heerlijk te lezen dat je het zo naar je zin hebt hoor. En je bent een fantastische zoon hoor, dat je voor je ouders zomaar extra werkt. Petje af. Want dat zie ik je vader weer niet zeggen, wat een vader zeg.
    Stuur je binnenkort een mailtje, schaam me diep dat ik dat nog niet gedaan heb.

    Liefs

  • 18 Maart 2008 - 14:34

    Lenn:

    Frequentie neemt idd af! BIJ mij ook! haha
    is een teken dat je t naar je zin hebt!!
    BLijf genieten!
    kus

  • 01 April 2008 - 18:21

    Ayla:

    Yooo Blom!

    Heb ik je eindelijk gevonden zeg! Ik was HRM aan het leren en dacht, hoe zou t gaan met Blom!? Dus wat doe je dan, inderdaad,niet wachten tot je klaar bent met leren! Gewoon gelijk zoeken en alle verhalen in 1 keer lezen! T is net een spannend jongensboek! 'Thomas in China'

    Hee maar t klinkt allemaal heel gaaf! Nu ik je heb gevonden ga ik t lekker bijhouden dus ik kijk uit naar je volgende verhaal! (Over 2 weken weer een quiz dus dat zou precies goed getimed zijn ;) )

    Veel liefs,
    Ayla

  • 09 April 2008 - 10:49

    Bakker:

    mooie dingen weer allemaal daar. hier ook alles prima, nog 4 tentamens en dan gaat bakker ook mosac in, er komt nu een beetje schot in de zaak. veel plezier nog daar verder, mail je van de week even.

  • 12 April 2008 - 01:03

    Marloes:

    BLOMMIEE!!!! Je bent hard aan het verschleppen!!! Haha ik mag niet verschleppen van jou dus jij ook niet van mij! Tijd voor je nieuwe verhaaltje!! Haha hoe gaat het mijn mijn lieve vriendje thomas aan de andere kant van de wereld? We moeten snel weer een keer gaan msnen/ skypen! Haha maar op welk tijdstip kunnen we dat doen? Bij mij is het 6 uur vroeger dan in NEderland.... haha lastig lastig dat tijdsverschil! Heb nu eindelijk internet in mijn kamertje dus ik ben vast en zeker vaak op internet te vinden! Kunnen we weer een beetje meer contact houden!!!
    KUSJE!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Ik werk op Curacao voor anderhalf jaar bij het Avila Beach Hotel. Verder voornamelijk zon, zee en strand...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 33180

Voorgaande reizen:

27 Januari 2008 - 29 September 2008

China

27 November 2008 - 30 November -0001

Curacao en omstreken

Landen bezocht: